عمل لیفت سینه درد دارد؟

آیا عمل لیفت سینه درد دارد؟

آیا عمل لیفت سینه درد دارد؟ درد لیفت سینه در طول عمل و پس از آن به عنوان یک دغدغه رایج برای اکثر بیماران در نظر گرفته می‌شود. ترس از درد عمل لیفت سینه موجب می‌شود که بسیاری از افراد که تمایل به انجام این جراحی دارند دچار تردید شده و نتوانند تصمیم مناسبی بگیرند. به منظور مدیریت درد و بهبودی سریع بیمار، انجام این عمل تحت نظر جراح متخصص و با تجربه بسیار مهم است. در این مقاله قصد داریم اطلاعاتی درباره درد در حین و بعد از عمل لیفت سینه بیان کنیم، با ما همراه باشید.

درد در طول عمل لیفت سینه

درد در حین جراحی لیفت سینه یک نگرانی رایج برای بسیاری از بیمارانی است که این عمل را انجام می‌دهند. درک این نکته مهم است که تجربه درجاتی از ناراحتی پس از هر مداخله جراحی طبیعی است. در طول لیفت سینه، برش هایی برای برداشتن پوست اضافی و تغییر شکل بافت سینه ایجاد می‌شود که می‌تواند منجر به درد و حساسیت موقت در ناحیه قفسه سینه شود. باید به این نکته توجه داشت که به لطف بیهوشی، بیماران در طول عمل لیفت سینه دردی احساس نمی‌کنند. سطح درد تجربه شده در حین جراحی لیفت سینه می‌تواند از فردی به فرد دیگر متفاوت باشد و تحت تاثیر عواملی مانند تحمل درد فردی، وسعت تکنیک جراحی مورد استفاده و وجود هر گونه بیماری زمینه ای است.

درباره درد عمل لیفت سینه

علت درد بعد از جراحی لیفت سینه

پس از انجام عمل جراحی لیفت سینه، غیر معمول نیست که بیماران سطحی از ناراحتی یا درد را تجربه کنند. این یک بخش طبیعی از روند بهبودی است و می‌تواند به عوامل متعددی از جمله عوامل مربوط به خود جراحی نسبت داده شود. علل درد بعد از جراحی لیفت سینه عبارتند از:

درد ناشی از برش ها

برش های ایجاد شده در طول جراحی می‌تواند موجب درد بعد از جراحی لیفت سینه شود. در حالی که تمام تلاش ها برای به حداقل رساندن اسکار و ضربه به بافت اطراف انجام می‌شود، برش ها بخشی اجتناب ناپذیر از روش لیفت سینه هستند. از آنجایی که این برش‌ها بهبود می‌یابند، غیر معمول نیست که بیماران سطحی از ناراحتی یا حساسیت را در ناحیه جراحی تجربه کنند.

ضربه به بافت سینه

یکی از دلایل اصلی برای تجربه درد پس از لیفت سینه، ضربه جراحی به بافت سینه و عضلات اطراف آن است. در طول این عمل، بافت سینه تغییر شکل داده و تغییر مکان می‌دهد، که می‌تواند منجر به ناراحتی موقت در هنگام بهبودی بدن شود. علاوه بر این، برش‌ها در طول جراحی ایجاد می‌شوند و روند بهبودی این برش‌ها نیز می‌تواند به درد بعد از عمل کمک کند.

استفاده از درن های جراحی

یکی دیگر از علل درد پس از لیفت سینه، استفاده از درن های جراحی است. در برخی موارد، جراحان ممکن است درن هایی را برای خارج کردن مایع اضافی از محل جراحی قرار دهند. در حالی که این درن ها برای بهبودی مناسب ضروری هستند، می‌توانند برای برخی از بیماران ناراحتی و درد ایجاد کنند.

مدیریت درد بعد از عمل لیفت سینه

مدیریت درد پس از لیفت سینه

سطح درد تجربه شده در حین جراحی لیفت سینه می‌تواند از فردی به فرد دیگر متفاوت بوده و تحت تاثیر عواملی مانند تحمل درد فردی، وسعت تکنیک جراحی مورد استفاده، رعایت مراقبت های بعد از عمل لیفت سینه وجود هر گونه بیماری زمینه ای باشد. با این حال راهکارهایی وجود دارد که با رعایت آن ها می‌توانید درد پس از لیفت سینه را مدیریت کنید. این راهکارها عبارتند از:

  • لازم است تا چند روز پس از عمل برای کاهش میزان درد عمل لیفت سینه، سر و شانه ها را به سمت بالا نگه داشته و از افتادگی سر و گردن جلوگیری نمایید. بالا نگه داشتن سر مانع از تورم و درد ناحیه جراحی شده می‌شود.
  • کمپرس سرد می‌تواند کمک کند تا درد تا حد زیادی کاهش یابد. بدین شکل که بیمار به مدت 20 دقیقه از کمپرس سرد استفاده کرده و کمپرس را برداشته و 40 دقیقه بعد مجددا همین کار را تکرار نماید.
  • داروهای مسکن تجویز شده را طبق دستور جراح خود مصرف کنید. مصرف داروهای خود را قطع نکرده و بدون مشورت با پزشک، داروهای اضافی مصرف نکنید.
  • از انجام فعالیت های شدید، بلند کردن اجسام سنگین و ورزش هایی که می‌تواند ماهیچه های قفسه سینه شما را تحت فشار قرار دهد، خودداری کنید.
  • سوتین و یا گن های طبی می‌توانند به کاهش تورم و حمایت از سینه ها در حین بهبودی کمک کنند.
مطالب مرتبط
ورود | ثبت نام
شماره موبایل یا پست الکترونیک خود را وارد کنید
برگشت
کد تایید را وارد کنید
کد تایید برای شماره موبایل شما ارسال گردید
ارسال مجدد کد تا دیگر
برگشت
رمز عبور را وارد کنید
رمز عبور حساب کاربری خود را وارد کنید
برگشت
رمز عبور را وارد کنید
رمز عبور حساب کاربری خود را وارد کنید
برگشت
درخواست بازیابی رمز عبور
لطفاً پست الکترونیک یا موبایل خود را وارد نمایید
برگشت
کد تایید را وارد کنید
کد تایید برای شماره موبایل شما ارسال گردید
ارسال مجدد کد تا دیگر
ایمیل بازیابی ارسال شد!
لطفاً به صندوق الکترونیکی خود مراجعه کرده و بر روی لینک ارسال شده کلیک نمایید.
تغییر رمز عبور
یک رمز عبور برای اکانت خود تنظیم کنید
تغییر رمز با موفقیت انجام شد